Invitați speciali – Îndrumători

Dumitru Grosei (regizor, scenarist, producător de film)

Dumitru Grosei a fost admis la UNATC București în toamna anului 1994, la facultatea regie de film și tv, pe care a absolvit-o în anul 1999, cu filmul de Diplomă VOILA, film apreciat la mai multe festivaluri importante. Are o bogată experiență profesională în domeniul filmului și al management-ului cultural. În anul 1993, fondează pe lângă Casa studenților din Iași, Teatrul de Tineret SOL, unde montează piesa lui Eugen Ionescu LA CANTATRICE CHAUVE. În anul 1995, este angajat ca și asistent de regie al celebrului regizor francez Bertrand Tavernier, la filmul CAPITAINE CONAN. În anul 2001 fondează în București compania de producție cinematografică și multimedia TRUE MEDIA COMUNICATION, unde realizează mai multe spoturi publicitare, clipuri muzicale, filme de ficțiune și documentare. Între anii 1995-2021, a realizat filme de ficțiune (scurt metraj) și documentare, cu care a participat la peste 250 de festivaluri internaționale de film, unde a câștigat peste 30 de premii și trofee. În prezent, Dumitru Grosei este fondatorul și președintele Asociației Cineaștilor Independenți din Republica Moldova ALTERNATIVE CINEMA, cu care are mai multe activități în domeniul cinematografiei. Este directorul evenimentul cinematografic de mare anvergură ZILELE FILMULUI ROMÂNESC LA CHIȘINĂU, ajuns la cea de a VII-a ediție. Între anii 2014-2018, în cadrul Laboratorului ALTERNATIVE CINEMA, a ținut la Chișinău masterclass-uri în regie, imagine, montaj, teorie și actorie de film. Unul din succesele remarcabile ale Laboratorului ALTERNATIVE CINEMA este Olga Lucovnicova, care în 2021 a câștigat Ursul de Aur la Berlin pentru scurt metraj. Este membru în juriile mai multor festivaluri internaționale de film. În perioada august 2016 – martie 2017, a deținut funcția de director al Arhivei Naționale de Film a Republicii Moldova. Vorbește fluent limbile română, rusă, franceză, italiană, iar engleza și ucraineana, mediu.

   

Mihai Fulger (critic de film)

Mihai Fulger este critic de film din 2002, membru al Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI) din 2008 şi al Academiei Europene de Film din 2018. A făcut parte din Juriile FIPRESCI ale unor festivaluri internaţionale importante (Berlin, Busan, Cluj, Gijón, Stockholm, Varşovia etc.). Este redactor al revistei „Film”, publicată trimestrial de Uniunea Cineaştilor din România (UCIN), de la primul număr al acesteia, din 2013. Colaborează cu numeroase publicaţii tipărite şi online, româneşti şi internaţionale, iar din 2007 a lucrat, în diverse ipostaze, pentru multe festivaluri de film importante din România. Debutul său editorial, volumul de interviuri „«Noul val» în cinematografia românească”, a fost distins în 2007 cu premiul „George Littera”, pentru cea mai bună carte de film a anului, de către Asociaţia Criticilor de Film din cadrul UCIN. A scris texte pentru numeroase volume colective, în română, engleză şi germană, a tradus şi redactat cărţi de cinema. Între 2012-2020 a activat la Arhiva Naţională de Filme a României – Cinemateca Română (ANF). În prezent este cercetător științific al Institutului de Istoria Artei „G. Oprescu” (Academia Română), precum și director artistic al festivalului internațional de comedie „Film 4 Fun”.

   

Laura Baron (producător, monteur si organizator al proiectului Descoperirea lăcașelor culturale)

Absolventă a primei promoţii a departamentului multimedia (1993-1997), profesor universitar dr. la UNATC. În 1995 a urmat cursurile Avid software la Londra. Susţinătoare a folosirii soft-ului în România, reuşeşte introducerea acestuia realizând montajul filmului pentru televiziune “Bună dimineaţa România”, un proiect co-finanţat de Guvernul SUA. Pentru o mai bună înţelegere a pieţei din domeniul cinematografic, implică studenţii în diferite proiecte în afara universităţii şi le susţine proiectele personale. Monteur pentru filme de lung si scurt metraj, producător de film şi reclame, realizator TV, organizator de festivaluri de film şi evenimente culturale. Este autoarea a două cărţi despre montaj şi implementarea acestuia: „Estetică şi Tehnologie – Revoluţia Digitală a Montajului” şi „Lucruri care nu se văd”, cea de-a doua făcând referire la metodele folosite în procesul de realizarea a unui film.